Informacja o projekcie „Zawodowi uczniowie Technikum nr 1 w Łasku”

loga instytucji współfinansujących projekt

Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Łasku realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 pod nazwą „Zawodowi uczniowie Technikum nr 1 w Łasku”

Projektem zostanie objętych 80 uczniów Technikum kształcących się w kierunkach technik informatyk (30osób), technik logistyk (30osób), technik reklamy (20osób) zamieszkałych  w rozumieniu przepisów KC lub uczących się na terenie województwa łódzkiego, uczęszczających do klas I-IV w roku 2024/2025.

Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych w zakresie logistyki, informatyki lub reklamy oraz kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych przez uczniów uczęszczających do Technikum nr 1 w ZSP nr 1 w Łasku w okresie 01.09.2024 – 31.12.2025 oraz podniesienie atrakcyjności oferty kształcenia szkoły.

Cel zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących działań: zajęcia pozalekcyjne z zakresu zawodowego praz kompetencji kluczowych dla uczniów, doposażenie pracowni zawodowych, indywidualne doradztwo zawodowe, warsztaty tematyczne oraz staże uczniowie.

Rekrutacja odbędzie się dwa razy: IX 2024 i I 2025, oddzielnie dla każdego zawodu.

Etap I: Uczniowie po spełnieniu kryteriów formalnych (dostarczenie kompletu dokumentów) przejdą ocenę merytoryczną (II Etap) oceniającą, w której będzie brana średnia ocen z przed. zawodowych, średnia ocen z j. obcych oraz ocena z zachowania. Każdy spotka się z pedagogiem szkolnym, który przeprowadzi rozmowę i dokona oceny indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia, potrzeby wsparcia, motywacji, rozpoznania umiejętności, predyspozycji oraz możliwości psychofizycznych uczniów, tak aby trafnie sprofilować przewidziane działania.

Działania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu:

  1. Doposażenie pracowni zawodowych (logistyk, informatyk, reklama) – Zakup sprzętu pozwoli na efektywniejszą realizację specjalistycznych zajęć zawodowych oraz nabycie wiedzy przez uczniów zgodnie z nowymi standardami, a po zakończeniu projektu wzbogacenie zajęć szkolnych w nowoczesne narzędzia nauczania przedmiotu.
  2. Dodatkowe specjalistyczne zajęcia zawodowe – 72 godziny zajęć na grupę, powstaną 3 grupy logistyczne, 3 grupy informatyczne oraz 2 grupy reklamy. Zajęcia będą miały za zadanie uzupełnienie wiedzy zawodowej zdobywanej na zajęciach szkolnych oraz poszerzenie jej w zakresie uzdolnień zawodowych uczniów. Uczniowie nabędą następujące efekty uczenia m.in.: T. informatyk: potrafi wykonać montaż komputera stacjonarnego krok po kroku, zainstalować i obsługiwać system operacyjny, wykonać obsługę zabezpieczającą i podstawowe rozwiązywanie problemów, scharakteryzować wybrane środowiska grafiki 2D i 3D, tworzyć nagrania multimed., montować nagrania, programować aplikacje i inne. T. logistyk: zna regulacje prawne obowiązujące w różnych gałęziach transportu, umie planować i organizować prace związane z procesem logistycznym w łańcuchach dostaw, zarządzać zapasami oraz samodzielnie organizować prace związane z gospodarką magazynową i gospodarką odpadami. T. reklamy: planuje kampanię reklamową, produkuje reklamy, tworzy strategię reklamową itp.
  1. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne uczniów:
    a) Koło j. obcego – 72 godziny zajęć na grupę, powstaną 3 grupy logistyczne, 3 grupy informatyczne oraz 2 grupy reklamy. Zajęcia będą rozwijały umiejętności: konwersacji w j. obcym, przygotowywania wypowiedzi pisemnych oraz przygotowywania dokumentów aplikacyjnych w nauczanym języku. Efekty uczenia m.in.: posługuje się słownictwem z zakresu zawodowego, miary, czas, podróż i inne, prowadzi konwersacje w j. obcym, nabył umiejętności pracy w grupie, przygotowuje dokumenty aplikacyjne i prowadzi rozmowę kwalifikacyjną w j. obcym itp. Zajęcia rozwijają kompetencję posługiwania się j. obcym.
    b) Koło „społeczne” – 72 godziny zajęć na grupę, powstaną 3 grupy logistyczne, 3 grupy informatyczne oraz 2 grupy reklamy. Zajęcia skupiać się będą na rozwoju umiejętności rozumienia i uczenia się, kompetencji społecznych oraz rozwiązywania problemów przez uczniów, co wynika ze zdiagnozowanych problemów i potrzeb pracodawców oraz uczniów. Efekty kształcenia: uczeń znajduje trafne rozwiązania problemów/postawionych zadań, wyznacza cele, potrafi dokonywać trafnych wyborów, odróżnia fakty od mitów, poprawnie rozumuje i wyciąga trafne wnioski itp.
  2. Poradnictwo edukacyjne i doradztwo zawodowe
    a) Prowadzenie Punktu Informacji i Kariery (PIiK) – wyposażony w 2 stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz podłączoną drukarką. W godzinach pracy PIiK (pon.-pt. 10-14) uczniowie będą mogli z nich korzystać, przygotować materiały na zajęcia pozalekcyjne, wyszukiwać informacji w Internecie, doskonalić umiejętności komputerowe itp.
    b) indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe – podczas spotkań uczniowie zdiagnozują wspólnie z doradcą swoje predyspozycje zawodowe, odkryją swoje atuty, popracują nad automotywacją, dokonają analizy SWOT, stworzą Indywidualne Plany Rozwoju Edukacyjno-Zawodowego(IPREZ)- ścieżkę dalszego rozwoju edukacyjno–zawodowego
  3. Kursy zawodowe:
    a) Kurs CISCO C++ – Przygotowanie uczestników do wykonywania zadań związanych z programowaniem w języku C++ oraz podstawowymi pojęciami i technikami używanymi w programowaniu obiektowym. Efekty kształcenia: uczeń tworzy proste programy komputerowe, zapisuje algorytmy przy użyciu schematów blokowych i pseudokodów oraz wykonuje ich testowanie i modyfikowanie, zna podstawowe zasady i pojęcia związane z kodowaniem i inne.
    b) Kurs operatora wózka widłowego i platform – efekty kształcenia: uczeń zna budowę wózków jezdniowych i warunki bezpiecznej pracy z tymi urządzeniami, omawia działanie i eksploatację wózków widłowych, charakteryzuje ich rodzaje, omawia przepisy dozoru technicznego i BHP związane z eksploatacją wózków widłowych i inne.
  4. Staże uczniowskie – Każdy uczeń zrealizuje 150h stażu uczniowskiego i otrzyma stypendium naliczone proporcjonalnie do udziału w stażu.

 

Całkowita wartość projektu: 1 407 837,60 zł

Dofinansowanie: 1 266 837,60 zł

 

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie