Kształtowanie kompetencji zawodowych u ekonomistów

ekonomistki

Jak wszyscy wiemy w pracy zawodowej liczą się umiejętności, wiedza (najlepiej potwierdzone świadectwami, dyplomami, certyfikatami) , doświadczenie oraz także kompetencje. Kompetencje dzielimy na twarde i miękkie. Kompetencje twarde to te merytoryczne. U ekonomisty jest to np. obsługa programów finansowo – księgowych służąca wystawieniu dokumentów księgowych, biurowych. W dzisiejszych realiach u pracodawców (i w życiu osobistym) liczą się jednak także kompetencje miękkie takie jak umiejętność pracy w zespole, wzbudzanie motywacji do pracy, umiejętność negocjowania, kreatywność, chęć rozwoju osobistego, słowność, niezawodność, umiejętność radzenia sobie ze stresem itp.

Warto wiedzieć, że te umiejętności są kształtowane na przedmiotach zawodowych ekonomicznych poprzez ćwiczenia np. umiejętność pracy w grupie, negocjowanie na wybrany temat (np. negocjacje handlowe), wystąpienia, wygłaszanie przemówień na dowolny temat (np. otwarcia obiektu), tworzenie zbiorowych projektów.

Poniżej zdjęcia przedstawiające naszych ekonomistów w procesie kształtowania umiejętności zarówno twardych jak i miękkich.